Diensten | SILVI | Partners | Over ons | Contact
   
 
 
     
  SILVI toepassing | Reorganisatie  
     
 
  Home / Tools / SILVI / Reorganisatie
 
     
 
 
Bepaal vooraf de effecten van een geplande reorganisatie!

Welke prestaties mag ik verwachten als ik hetzelfde werk met minder medewerkers ga uitvoeren? Wat is het effect van het samenvoegen van afdelingen? Welke activiteiten kan ik beter uitbesteden?

Breng met SILVI de effecten van een geplande reorganisatie in kaart en voorzie uw keuzes van de perfecte onderbouwing aan uw management!
 
     
  Herkent u deze situatie?  
  Het management van uw organisatie wil graag twee afdelingen samenvoegen. Het plan daarbij is om 5 procent van de medewerkers per direct af laten vloeien. U wordt als financieel expert gevraagd om het management te voorzien van de te verwachten directe en indirecte effecten van de geplande reorganisatie.

Als financieel expert heeft u de directe effecten snel becijferd. Maar hoe kom je er achter wat de effecten zijn op de doorlooptijd van opdrachten. Zal die niet sterk gaan oplopen met minder medewerkers? En hoe zal de klanttevredenheid zich dan gaan ontwikkelen? Daar wordt de laatste jaren immers strak op gestuurd… Ontevreden klanten die overstappen naar uw concurrenten kunt u zich niet veroorloven! Maar aan de ander kant worden de communicatielijnen door de samenvoeging korter en de procedures eenvoudiger… Uw buikgevoel zegt dat de operationele risico’s en de kans op imago schade door een slimme inzet van personeel sterk te reduceren zijn!

Met SILVI kunt u een simulatie opzetten waarin de huidige werkzaamheden door de nieuwe gezamenlijke afdeling met 95 procent van de medewerkers worden uitgevoerd. U zou hierbij (een combinatie van) de volgende scenario’s kunnen simuleren:

 
 
Een sterke daling van de klanttevredenheid
Onverwacht vertrek van één of meer van uw klanten of medewerkers
Een kortstondig hoog absentiepercentage als gevolg van een griepepidemie
De dienstverlening in de zomerperiode met de nieuwe vakantieplanning
 
     
Het resultaat is een gedetailleerd overzicht waarin u precies kunt zien in welke situaties u eventueel rekening moet houden met een verslechterde klanttevredenheid en vertrekkende klanten. Hiermee kunt u onderbouwd besluiten om personeel eventueel anders in te zetten of tijdelijk extra capaciteit aan te trekken!
     
     
  Wil u meer weten?  
  Neem dan even contact op voor een vrijblijvend gesprek over de verschillende mogelijkheden.  
     
     
Copyright 2013 by ProcSIMus