Processen en activiteiten
Naast resources vormen processen het belangrijkste element binnen een SILVI simulatie. Wij geven u hier een overzicht van de uitgebreide mogelijkheden om de karakteristieken van processen (en de bijbehorende activiteiten) te modelleren. Het betreffende menu ziet er binnen SILVI als volgt uit:
Processen en activiteiten
Korte beschrijving:
U kunt tot 500 processen invoeren, waarmee onderling gerelateerde activiteiten worden uitgevoerd. In dit onderdeel kunt u deze onderdelen beheren.
Details:
|
|
Activering
Korte beschrijving:
Processen kunnen gepland starten (aan de hand van startschema's) of ongepland (door middel van events). Hierbij spelen bedrijfstijden (service windows) en wachtrijen een voorname rol. In dit onderdeel kunt u deze onderdelen beheren.
Details:
|
|
Kwaliteit
Korte beschrijving:
Klanten verwachten een bepaalde kwaliteit van dienstverlening en geven hun waardering aan de hand van normen. In dit onderdeel kunt u deze kwaliteitsnormen beheren waarmee voor in verschillende scenario's een voorspelling kunt doen over de te verwachten klantwaardering.
Details:
|
|