Processen en activiteiten

 
Naast resources vormen processen het belangrijkste element binnen een SILVI simulatie. Wij geven u hier een overzicht van de uitgebreide mogelijkheden om de karakteristieken van processen (en de bijbehorende activiteiten) te modelleren. Het betreffende menu ziet er binnen SILVI als volgt uit:
 
 
Processen en activiteiten
 
1

Processen en activiteiten

 
1. Processen en activiteiten
 
Korte beschrijving:
U kunt tot 500 processen invoeren, waarmee onderling gerelateerde activiteiten worden uitgevoerd. In dit onderdeel kunt u deze onderdelen beheren.
 
Details:
 
2

Activering

 
2. Activering
 
Korte beschrijving:
Processen kunnen gepland starten (aan de hand van startschema's) of ongepland (door middel van events). Hierbij spelen bedrijfstijden (service windows) en wachtrijen een voorname rol. In dit onderdeel kunt u deze onderdelen beheren.
 
Details:
 
3

Kwaliteit

 
3. Kwaliteit
 
Korte beschrijving:
Klanten verwachten een bepaalde kwaliteit van dienstverlening en geven hun waardering aan de hand van normen. In dit onderdeel kunt u deze kwaliteitsnormen beheren waarmee voor in verschillende scenario's een voorspelling kunt doen over de te verwachten klantwaardering.
 
Details: